Uitleg Scouts Online

Je lidgegevens worden middels het online beheersysteem Scouts Online bijgehouden door onze ledenadministratie. Het voordeel van dit systeem is dat je je gegevens zelf kunt bijwerken, zodat de leiding altijd jouw goede gegevens heeft. Het hoeft echter niet, je kunt ook altijd wijziginen e.d. doorgeven aan de ledenadministratie.

Aanmelden voor Scouts Online

De eerste keer dat je gebruik maakt van Scouts Online, moet je je als gebruiker aanmelden. Dit gaat als volgt:

Inloggegevens vergeten voor Scouts Online

Mocht je onverhoopt je wachtwoord kwijt of vergeten zijn, kun je via onderstaande link een nieuwe aanvragen met je gebruikersnaam en mailadres. Dit gaat als volgt:

Inloggen in Scouts Online

Zorg dat je je inloggegevens bij de hand hebt (heb je deze niet? Dan moet je je nog even aanmelden);

  • Ga naar http://sol.scouting.nl;
  • Klik op ‘login’;
  • Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘login’;
  • Je bent nu ingelogd en bevind je in het beginscherm van Scouts Online.

Gegevens wijzigen in Scouts Online

  • Ga naar http://sol.scouting.nl;
  • Klik op ‘login’;
  • Klik in het ‘Mijn Scouting’ op ‘mijn basisgegevens’;. Vul ook je info in bij het tabblad 'aanvullende lidgegevens'. 
  • Wijzig je gegevens en klik op ‘Wijzigingen opslaan’.

Je krijgt via e-mail een bevestiging. De ledenadministratie krijgt deze e-mail ook. Let op! als je het rekeningnummer in SOL wijzigt, dan ook graag de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. informeren zodat je een nieuwe incassoformulier opgestuurd krijgt.

Heb je nog vragen over het bijwerken van je lidgegevens, weet je niet wat je lidnummer is of wil je iets wijzigen wat niet klopt, maar kun je het niet wijzigen? Neem dan contact op met je leiding.